یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر54641

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز:
تلاش ما تبدیل جایزه تبریز به برند معرفی مکاتب تبریز است

حمیدی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: تلاش داریم تا جایزه تبریز به عنوان یکی از برندهای تبریز برای معرفی مکاتب و هنر تبریز  مانند سایر جایزه‌های بزرگ جهانی نقش آفرینی کند.

به گزارش شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی در بازدید از نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی،  به تشریح اهداف شهرداری تبریز در حمایت از جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع دستی پرداخت.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به پیشینه فرهنگی شهر تبریز، عنوان کرد: تبریز از دیرباز، نقش پیش‌رو در اعتلای هنر و صنایع دستی داشته است؛ شهرداری تبریز مصمم است برای معرفی تبریز در حوزه‏های مختلف و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن،   احیای هویت دینی، تاثیر در تمدن‌سازی، معرفی مفاخر و مشاهیر شهر نیز تلاش کند و مشارکت در برگزاری این جشنواره نیز در راستای رسیدن به این هدف ارزیابی می‏‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را نهایی کردن طرح «تبریز، پایتخت نگارگری جهان اسلام» و بنیان‌ گذاری جایزه بین‌المللی تبریز و اعطای جوایز نفیس هنرمندان جهان اسلام در عرصه هنرهای اسلامی و صنایع دستی با هدف احیای نام تبریز در شکل گیری مکاتب هنری عنوان کرد.

گفتنی است، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی سیام خرداد ماه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز  با حضور ۷۱ هنرمند مطرح جهان  از ۳۰ کشور خارجی توسط  دانشگاه هنر اسلامی تبریز با مشارکت شهرداری تبریز برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان به مدت ۵ روز تا ۳۰ خرداد در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای بازدید عموم مردم دایر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 4 =